Mammaträning i Uppsala

Träning för dig som nyligen fått barn med fokus på att bygga en stark kropp!

Häng med oss i vår och var en del av Uppsalas största mammaträning!

Nästa omgång är 1/4-30/6 och anmälan hittar du HÄR!

Starka mammor med Anna och Chris är vår mammaträning där du tränar i grupp och har med din bebis på passet. Ålder på barnet spelar ingen roll och alla pass fokuserar på att bygga en stark och stabil kropp efter graviditet och förlossning. Träningen anpassar vi så att det är dina förutsättningar som styr och att komma i form handlar för oss om att stärka de muskler som försvagas under graviditet/postgraviditet och att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att du ska ha en funktionell och smärtfri kropp. Det betyder att vi pratar om och tränar kroppskontroll, balans, andning och givetvis fungerande bäckenbotten och magstöd. Men vi fokuserar också på ett bättre psykiskt mående, att orka med vardagen med ett eller flera småbarn, och vill verkligen att träningen ska vara något som ger energi. Vi upplever i grupperna att just träning kan göra enorm skillnad och vi vill inspirera mammor till att prioritera sin egen hälsa samtidigt som barnets.
Jag är utbildad PT och inom kort certifierad MammaMage-tränare och Anna är fysioterapeut och vi har båda kvinnokroppen som största intresse. Vi älskar att hålla dessa träningspass och vårt mål är att skapa Uppsala’s bästa plats för föräldrar som behöver ha med barn när de tränar. Vi vill skapa det vi själva saknade när vi var föräldralediga.

När du är med i vår mammaträning kan du träna på följande tider, upp till 3 pass/vecka och du behöver inte träna samma pass varje vecka utan väljer som det passar dig och ditt barn.
Måndag 9:30-10:30 + 10:40-11:40
Tisdag 9:30-10:30
Onsdag 9:30-10:30 + 10:40-11:40
Torsdag 9:30-10:30

Vi kör på fram till 30 juni och du anmäler dig till 3 månader med start 1/4.

Kort info:
*Start 1 april 9:30 – slut 30 juni
*Förmiddagspass mån-tors
*Låg skaderisk och hög underhållningsfaktor
*Små grupper och mycket coachning
*Plats för barnvagn i lokalen (+barnstolar + micro)
*Dusch och bastu
*Gratis parkering

Exempel på hur ett pass kan se ut:

Jag och Anna erbjuder också:

  • PT Gravid, för dig som vill ha en stark och stabil kropp inför en ev graviditet
  • Gravidträning i grupp, föreläsningar och träning i mindre grupper
  • Mammaträning Steg 1, för dig som nyss fött barn och vill börja träna
  • Individuell konsultation/PT, för dig som vill ha ett individuellt upplägg för din träning
  • Pappaträning, ta med barnen (krypålder o uppåt) och kom och träna!